Junior Scholars
Dipartimento Michalsky
Florian Abe, M.A.
"Die geystlich Straß". Late Medieval Stations of the Cross as Immersive Urban Ensembles of Salvation
Valentina Balzarotti, Ph.D.
Dalla Galleria delle Carte Geografiche all’Italia di Giovanni Antonio Magini: Persistenza, ricorrenza e rielaborazione del modello di Flavio Biondo nella produzione cartografica e testuale tra Gregorio XIII e Clemente VIII
Dr. des. Adrian Bremenkamp
Historische Topographie der Repräsentation von Heiligen im Kontext dynastischer Legitimation und Identifikation in Süditalien (13.–14. Jahrhundert)
Marco Brunetti, Ph.D.
Topography and Images of the Esquiline Hill from 14th to 16th Century
Viviana Costagliola, Ph.D.
Napoli e i suoi contorni: la documentazione fotografica del patrimonio storico-artistico di Napoli e dell’Italia Meridionale (1861-1914)
Anna Chiara Giusa, M.A.
Messina 1509–1557: A Centre for Artistic Experimentation
Alberto Lo Pinto, Ph.D.
Milano, luogo di fobia sociale: esaminare questioni di modernità e genere ne "La Notte" (1961) di Michelangelo Antonioni
Salvatore Martinelli, M.A.
Die kosmologische figura des Antonino Saliba
Víctor Martín García
Che ogni occhio negozi da solo. Riflessioni intorno alla costruzione della storia, della memoria e dell’oblio nella pratica audiovisiva del found footage, cinema di compilazione e di archivio
Dr. Elisabetta Scirocco
Die Bewältigung von Naturkatastrophen im Spiegel der historischen Rekonstruktionen Neapels
Dr. Sabine Sommerer
Performing Chairs. Materiality and Mediality of Medieval Seats
Antonino Tranchina, Ph.D.
Architettura sacra nello Stretto di Messina: il monachesimo greco e il patrocinio normanno
Carlo Ugolotti, Ph.D.
A Tale of Two Cities: The Cinematographic Representation of Naples from Fascism to the Republic (1922–1962)
Susanne Watzenboeck, M.A.
Nanni Moretti – Io è un altro
Dipartimento Weddigen
Marica Antonucci, M.A.
After Engagement. Art and Community in Italy 1960–1978
Daniel Becker, M.A.
Das Aquatische und Fluide als skulpturales Element in der italienischen Kunst
Katharina Bedenbender, M.A.
Die theologia duplex der Agrumen in der Frühen Neuzeit. Goldene Früchte bei Giovanni Pontano und Andrea Mantegna
Maria Bremer, Ph.D.
Exhibition-Made History. Revisiting Epochal Shifts from the Modern to the Contemporary
Martina Caruso, Ph.D.
Anti-americanismo e teorie di complotto nella pittura francese e italiana della guerra di Corea
Franz Engel, M.A.
Seismic Baroque: Coral Stone Churches in the Philippines of the Spanish Colonial Period (1565–1898) and Their Place in Global Architectural History
Nora Guggenbühler, M.A.
Traveling Mary: Multiplication and Dissemination of Miraculous Images of Mary in the Hispanic World
Charles Kang, Ph.D.
Before the Reality Effect: Wax Representations in Eighteenth-Century France
Lilla Mátyók-Engel, M.A.
Zwischen Innovation und Konservierung. Objekte der Nationalbruderschaft der Hl. Katharina aus Sienain Rom (ca. 1520–1625)
Dr. Fernanda Marinho
Brazilian Modernism and the Italian Paradigm. The Commemorative Exhibition of the Fiftieth Anniversary of Official Immigration
Emiliy Monty, M.A.
Printmaking in Rome in the Age of Philip II (1556–1598)
Carlotta Paltrinieri, Ph.D.
Networks of Florentine Artistic Influence in the Roman Seicento: Inside and Outside the Nazione Fiorentina
Amir Saifullin, M.A.
'Setup' and 'Projection' as Modes of Organisation of Knowledge and Vision in Early Soviet Visual Culture
Dr. des. Katharine Stahlbuhk
Dignitas domus. Die (Selbst-)Inszenierung eines Konvents als städtische Institution
Laura Valterio, M.A.
Striving for Eternity. Material Experimentation in Seventeenth Century Roman Painting
Gruppo di ricerca Visualizing Science (Fransen)
Giosuè Fabiano, M.A.
Illuminazione naturale, tempo liturgico e pittura murale nell'Italia del tardo Medioevo e del primo Rinascimento (c. 1250–1500)
Pamela Mackenzie, M.A.
Microscope/Macrocosm: Early Modern Technology, Visualization and Representations of Nature
Dr. Christoph Sander
Diagrams in Early Modern Science: the Case of Magnetism
Oscar Seip, M.A.
Visualizing Theatres of Knowledge: The Science and Media of Epistemic Theatres in Early Modern Europe